First stop: Cartagena!

22 april 2012 - Cartagena, Colombia

Lieve allemaal,

Na een reis van ruim 20 uur, ben ik er dan eindelijk: het tropische Cartagena! Al in het vliegtuig naar Bogota heb ik ontdekt wat een aardige mensen de Colombianen zijn. Van een jong gezin in het vliegtuig kreeg ik reistips, een emailadres en hun telefoonnummer voor noodgevallen. Superlief! Ook in Cartagena zelf lijken de mensen erg aardig. Wel wordt je elke paar honderd meter aangesproken door mensen die je iets willen verkopen, toeteren de taxi´s constant als toeristen (vooral meisjes) over straat lopen en krijg ik random opmerkingen. Een combinatie van negeren en ¨no gracias¨ lijkt het beste te werken. En het is zoveel makkelijker om mensen te negeren die je niet begrijpt, dus nu komt het goed uit dat mijn Spaans nog erg basico is! Ik ben hier duidelijk in Zuid-Amerika met leuke straatjes, kleine busjes en veel straatverkopers. Cartagena is een mooie stad met een Unesco World Heritage Centrum met oude, gekleurde gebouwen. De kleuren en de veranda´s hebben iets romantisch! Vandaag ben ik met wat mensen uit mijn hostel naar een oude vesting geweest uit de 18e eeuw. Ook supermooi met een groot ondergronds en donker stellengangsel om de vijand (piraten) in de val te lokken. De oude stad is niet erg groot, dus het meeste heb ik al gezien. Veel doe je hier niet op een dag vanwege het weer: het is hier nu 30 graden maar vooral erg tropisch. Een grote overgang van het koude Nederland! Vanwege de hitte, mijn jet lag (het is hier 7 uur vroeger) en het wennen aan Zuid-Amerika doe ik het nog even rustig aan! Mogelijk ga ik morgen naar een tropisch strand niet ver hier vandaan, misschien gebeurt dat later deze week... dat is het mooie aan reizen!

Vanaf nu zal ik jullie via deze website zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van wat ik hier meemaak en zie. Tot snel! Liefs